Page 35 - PISA 2025 - Raqamli dunyoda o‘rganish
P. 35

Raqamli  ta’lim  muhitida  konstruktivizm  imkoniyatlari  yanada  kengayadi.
            Interaktiv simulyatsiyalar, virtual laboratoriyalar va o‘yinga asoslangan ta’lim

            platformalari (game-based learning) o‘quvchilarga bilimni tajriba orqali “kashf
            qilish” imkonini yaratadi. O‘qituvchi esa tayyor bilimni yetkazuvchi emas, balki

            jarayonni boshqara turib o‘quvchilarning mustaqil izlanishlariga yordam berib
            yo‘naltiruvchi vazifasini bajaradi.




























                                           Bilim  olish  jarayonida  atrof-muhit  va  ijtimoiy

                                           muloqotning  muhimligini  ta’kidlaydi.  Ushbu
                                           yondashuvga ko‘ra, insonlar yangi bilim va xulq-

                                           atvorni boshqalarni kuzatish, taqlid qilish va
                                           hamkorlik orqali o‘zlashtiradilar. Ta’lim jarayoni
                Ijtimoiy o‘rganish
                nazariyasi                 yakka  tartibdagi  o‘rganishdan  ko‘ra,  jamiyat  va
                                           madaniy muloqot orqali samaraliroq kechadi.







            Bugungi raqamli dunyoda bu yondashuvlar ayniqsa dolzarb bo‘lib, onlayn
            platformalar keng ko‘lamli ijtimoiy o‘qish muhitini yaratadi. Forumlar, ijtimoiy

            tarmoqlar va hamkorlikdagi hujjatlar (masalan, Google Docs) orqali o‘quvchi-

            larga bilimni birgalikda muhokama qilish, fikr almashish hamda tanqidiy tahlil
            qilish imkonini beradi. Masalan, dasturlashni o‘rganishda ta’lim oluvchi onlayn
            kodlash  platformalariga  o‘z  dasturini  joylashtirib,  tajribali  mutaxassislardan

            fikr-mulohaza oladi. Shu tariqa ular nafaqat texnik bilimlarini, balki jamoaviy

            ishlash va tanqidiy tahlil qilish ko‘nikmalarini ham rivojlantiradi.




                                                         II Bob. PISA 2025 - Raqamli dunyoda o‘rganish   | 33
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40