Page 36 - PISA 2025 - Raqamli dunyoda o‘rganish
P. 36

Raqamli  dunyodagi  o‘rganish  jarayonining  o‘ziga  xos

                                              jihatlarini  tushuntiruvchi  zamonaviy  nazariyalardan
                                              biri bo‘lib, bilim individual shaxsning ongida emas, balki

                                              keng axborot tarmoqlari va raqamli platformalar orqali
                                              shakllanishini  ta’kidlaydi.  Ushbu  yondashuvga  ko‘ra,

                    Aloqa o‘rnatish           inson  bilimni mustaqil  ravishda  o‘zlashtirish  bilan

                    nazariyasi                cheklanmaydi, balki global tarmoqlarga ulanib, mavjud
                                              resurslardan foydalangan holda yangi bilim hosil qiladi.




               An’anaviy  ta’lim  tizimlarida  o‘quvchilardan  ma’lumotni  yodlash  va  uni  qayta
               takrorlash talab qilinsa, aloqa o‘rnatish nazariyasi axborot asrida ma’lumotni

               yodlashdan ko‘ra, uni izlab topish, tahlil qilish va samarali qayta ishlash
               ko‘nikmalari muhimligini ta’kidlaydi.


               Shu  bois,  raqamli  savodxonlik,  ishonchli  axborot  manbalarini  ajratish  va
               tegishli soha bo‘yicha bilim resurslariga ulangan holda zarur bilimlarni

               o‘zlashtirish  qobiliyatlari  zamonaviy  ta’lim  nazariyalari  uchun  ustuvor

               yo‘nalishga aylangan.

               Bu  yondashuv  o‘quvchilarning  mustaqil  o‘rganish  qobiliyatlarini  rivojlan-

               tirishga,  axborot  oqimlarini  boshqarishga  va  zamonaviy  texnologiyalardan
               samarali foydalanishga urg‘u beradi.






          34 | PISA 2025 — Raqamli dunyoda o‘rganish
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41