Page 38 - PISA 2025 - Raqamli dunyoda o‘rganish
P. 38

topshiriqqa  asosiy  e’tibor  qaratish  masalasini  mustaqil  belgilash  huquqiga
               ega bo‘ladi. Misol uchun, topshiriq ichida murakkab bir masala bo‘lsa, o‘quvchi
               uni yechishdan oldin taklif etilgan qo‘shimcha darslik materialini o‘qib chiqishi

               yoki mini-treningdan o‘tishi mumkin, bularning barchasini o‘quvchining o‘zi

               tomonidan boshqariladi. Shunday qilib, test jarayonining o‘zi o‘quvchining o‘z-
               o‘zini boshqarish qobiliyatini sinovdan o‘tkazadi.


               Baholash  mezonlari  va  metodologiyasi  ham  an’anaviy  PISA  testlaridan  farq
               qiladi. PISA 2025 barcha ishtirokchi mamlakatlarda deyarli to‘liq

               kompyuterlashtirilgan shaklda amalga oshirilib, ko‘p bosqichli adaptiv test

               strukturasi (Multistage adaptive testing) tatbiq etilgan. Bunda test savollari
               o‘quvchining  avvalgi  javoblariga  qarab  murakkablik  darajasini  o‘zgartirib
               boradi.
















































               3-rasm. Ko‘p bosqichli adaptiv test strukturasi


               Bunday yondashuv o‘quvchilarning bilim va ko‘nikmalarini aniqroq baholash,

               shuningdek,  ularning  bilim  darajasiga  mos  keladigan  savollarni  taklif  qilish



          36 | PISA 2025 — Raqamli dunyoda o‘rganish
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43