Page 38 - PISA 2025 - Raqamli dunyoda o‘rganish
P. 38
topshiriqqa asosiy e’tibor qaratish masalasini mustaqil belgilash huquqiga
ega bo‘ladi. Misol uchun, topshiriq ichida murakkab bir masala bo‘lsa, o‘quvchi
uni yechishdan oldin taklif etilgan qo‘shimcha darslik materialini o‘qib chiqishi
yoki mini-treningdan o‘tishi mumkin, bularning barchasini o‘quvchining o‘zi
tomonidan boshqariladi. Shunday qilib, test jarayonining o‘zi o‘quvchining o‘z-
o‘zini boshqarish qobiliyatini sinovdan o‘tkazadi.
Baholash mezonlari va metodologiyasi ham an’anaviy PISA testlaridan farq
qiladi. PISA 2025 barcha ishtirokchi mamlakatlarda deyarli to‘liq
kompyuterlashtirilgan shaklda amalga oshirilib, ko‘p bosqichli adaptiv test
strukturasi (Multistage adaptive testing) tatbiq etilgan. Bunda test savollari
o‘quvchining avvalgi javoblariga qarab murakkablik darajasini o‘zgartirib
boradi.
3-rasm. Ko‘p bosqichli adaptiv test strukturasi
Bunday yondashuv o‘quvchilarning bilim va ko‘nikmalarini aniqroq baholash,
shuningdek, ularning bilim darajasiga mos keladigan savollarni taklif qilish
36 | PISA 2025 — Raqamli dunyoda o‘rganish