Page 39 - PISA 2025 - Raqamli dunyoda o‘rganish
P. 39

imkonini beradi. Test davomida yig‘iladigan ma’lumotlar hajmi ham kengaygan

            bo‘lib,  bunda  o‘quvchilarning  topshiriqlarni  bajarish  jarayonidagi  barcha
            harakatlari tahlil qilinadi. Bu esa o‘quvchilarning bilimni mustaqil ravishda

            qanday  o‘zlashtirayotgani,  ularning  motivatsiyasi,  o‘z-o‘zini  boshqarish
            qobiliyatlarini va hissiy holatini chuqurroq tushunishga imkon beradi. Ushbu

            yondashuv natijalarni an’anaviy tarzda faqat yakuniy natijalar asosida emas,
            balki o‘quvchining test davomida qilgan harakatlarini tahlil qilib ularning

            strategik yondashuvi, motivatsiyasi hamda hatto stress yoki hissiy holatini
            (emotion regulation) tahlil qilish imkoniyatini yaratadi.






































            Kelajakdagi kasblar bevosita raqamli texnologiyalar bilan chambarchas bog‘liq
            bo‘lib  bormoqda.  Jadal  rivojlanib  borayotgan  texnologiyalarga  moslashish

            o‘z o‘rnida mustaqil o‘rganish qobiliyatini talab etadi. Yangi bilimlarni mustaqil
            ravishda o‘rganish va kasbga mos kompetensiyalarni tezda yangilab borish esa

            uzluksiz ta’lim (lifelong learning)ning ajralmas qismiga aylanmoqda. Shu bois
            bugungi o‘quvchilar raqamli dunyoda muvaffaqiyatli faoliyat olib borishi uchun

            keng  qamrovli,  moslashuvchan  hamda  zamonaviy  kompetensiyalarga  ega
            bo‘lishi muhim. PISA 2025 mazkur ko‘nikmalarni baholash orqali davlatlarga

            o‘z  ta’lim  tizimlaridagi  kuchli  va  zaif  tomonlarini  aniqlash,  ta’lim  siyosatini
            raqamli dunyo talablariga muvofiq tarzda rivojlantirish bo‘yicha ilmiy asoslangan

            tavsiyalar ishlab chiqish imkonini berishga xizmat qiladi.



                                                         II Bob. PISA 2025 - Raqamli dunyoda o‘rganish   | 37
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44