hissiy qo‘zg‘atuvchilar ta’sirida ongsiz ravishda yuzaga keladigan keskin yoki mos kelmaydigan xatti-harakatlar.
Ijobiy hissiy muhit
+
bolalar tashabbus ko‘rsata oladigan, xavfsiz va qo‘llab-quvvatlovchi o‘quv muhiti.
Kayfiyat o‘lchagichi (Mood Meter)
+
hissiyotlarni ikkita o‘q (yoqimlilik va energiya) orqali baholashga yordam beruvchi vosita; to‘rt kvadrant orqali turli hissiy holatlarni (quvonch, xotirjamlik, g‘azab, g‘amginlik va h.k.) ifodalaydi.
Hissiy qo‘zg‘atuvchilar
+
shaxsda kuchli his-tuyg‘ular uyg‘otadigan vaziyat yoki omillar (masalan: sinfdagi shovqin, kechikishlar, qo‘pol xatti-harakatlar).
Hissiy savodxonlik
+
his-tuyg‘ularni aniq ifodalash, ularni anglay olish va boshqalarga to‘g‘ri yetkazish qobiliyati.
Hissiy o‘zini o‘zi nazorat qilish
+
o‘qituvchining keskin vaziyatlarda o‘z reaksiyalarini boshqara olishi, ichki muvozanatni saqlashi va sinfda ishonchli muhit yarata olishi qobiliyati.
Hissiyotlarni anglash
+
ayni damda inson o‘z his-tuyg‘ularini tan olishi va ularni to‘g‘ri ifodalay olishi, ulardan qaror qabul qilishda axborot manbai sifatida foydalanishi.