Holat Tavsiya etiladigan harakatlar
O'quvchilar sust va kamgap Qisqa jismoniy faollik, juftlikda ishlash, aqliy yuklamani kamaytirish
Tanaffusdan keyin - kuchli hayajon, tartibsizlik Diqqatni jamlash usullari: 30 soniya sukunat, nafas olish texnikasi, ko'rish uchun tayanch (maqsadlar xaritasi, kunning iborasi)
Guruhdagi nizo Empatik to'xtash: "Hozir hayajonlanayotganingizni ko'rib turibman. Keling, bir-birimizni tinglash uchun tanaffus qilaylik."
Muhim nazorat ishidan oldin Hissiyotlarni tan olish: "Tashvishlanish - bu tabiiy. Biz buning uddasidan chiqish uchun barcha imkoniyatlardan foydalanamiz." Nafas olish va diqqatni jamlash haqida qisqacha eslatma

Rivojlangan hissiy intellekt

Rivojlangan hissiy intellektga ega pedagog nafaqat sinfda "nimadir noto'g'ri" ekanligini his qiladi, balki nimani va qanday o'zgartirish kerakligini o'qitish sifatini yo'qotmasdan biladi.

Misollar:

O'quvchilarning haddan tashqari charchaganini ko'rib, u quyidagilarni amalga oshirishi mumkin:

yangi mavzuni tushuntirishdan o'rganilgan mavzuni muhokama qilishga o'tish;
test o'rniga ijodiy topshiriq taklif etish;
yakka tartibdagi ish o'rniga jamoaviy mashq bajarish.

Yuqori darajadagi qiziqish bo'lganda:

tezkor munozara uyushtirish;
jonli qiziqish paydo bo'lganda, rejadan ozgina chetga chiqishga ruxsat berish.

Xulosa

Beqarorlik, raqamli shovqin va hissiy bosim dunyosida o'qituvchining tezkor va sezgir moslashuvchanllik qobiliyati nafaqat akademik yutuqlarni oshirish vositasiga, balki bolalarning ruhiy-hissiy salomatligini saqlash usuliga ham aylanib bormoqda.