Intizomni saqlash va nizolarni hal qilish uchun o'z amaliyotingizda qo'llayotgan yondashuvlar va usullar haqida o'ylab ko'ring.
Ularning qaysi biri siz uchun samaraliroq? Qaysilarini o'zingizning aniq sharoitlaringizga moslashtirish yoki takomillashtirish istagi bor?
O'zingizga quyidagi savollarni bering:
Bugun biz muhokama qilgan vositalardan birini tanlang - masalan, "Tanaffus", "Men-xabarlari" yoki "Qayta ifodalash". Uni sinfdagi haqiqiy vaziyatda qo'llashga harakat qiling.
Bu amaliyot sizga hissiy intellektni pedagogik faoliyatingizga qanday singdirish va siz hamda o'quvchilaringiz uchun qanday imkoniyatlar ochilishini yaxshiroq tushunishga yordam beradi. Yodda tuting: bu yo'nalishdagi har bir qadam yanada uyg'un va qo'llab-quvvatlovchi ta'lim muhitini yaratish sari qo'yilgan qadamdir.
QO'SHIMCHA MASHQLAR
1 "Uch nima uchun" mashqi
O'quvchi o'zini "noto'g'ri" tutganda, o'zingizga uchta savol bering:
2 "Men-xabarlar" mashqi
"Sen yana baqiryapsan!" o'rniga quyidagini ayting:
3 "Hissiyotlarni ifodalash" mashqi
Nizoli vaziyatdan so'ng, bolalardan o'zlari his qilgan narsalarni so'zlar bilan tasvirlashni so'rang.
"Elnora sening gapingni bo'lganda g'azablanding-mi? Yoki ko'ngling og'ridi-mi?"
Bu bolalarga his-tuyg'ularni anglab yetishga va hissiy lug'at boyligini oshirishga yordam beradi.
4 "Xavfsizlik kelishuvi"
O'quvchilar bilan birgalikda hammaning o'zini xavfsiz his qilishiga yordam beradigan 3-4 ta qoida ishlab chiqing.
- "Xotirjam gaplashamiz"
- "Bir-birimizni tinglaymiz"
- "Boshqalarning fikrini hurmat qilamiz"