INTERFAOL TOPSHIRIQLAR

Intizomni saqlash va nizolarni hal qilish

Intizomni saqlash va nizolarni hal qilish uchun o'z amaliyotingizda qo'llayotgan yondashuvlar va usullar haqida o'ylab ko'ring.

Ularning qaysi biri siz uchun samaraliroq? Qaysilarini o'zingizning aniq sharoitlaringizga moslashtirish yoki takomillashtirish istagi bor?

O'zingizga quyidagi savollarni bering:

• Odatda sinfdagi murakkab vaziyatlarga qanday munosabat bildiraman?
• Xotirjamlik va kasbiy mahoratni saqlashimga nima yordam beradi?
• Ziddiyatlar paytida ko'pincha qanday hissiyotlarni boshdan kechiraman va ulardan ishonch muhitini qo'llab-quvvatlash uchun qanday foydalanishim mumkin?
📋 Keyingi hafta uchun amaliy topshiriq

Bugun biz muhokama qilgan vositalardan birini tanlang - masalan, "Tanaffus", "Men-xabarlari" yoki "Qayta ifodalash". Uni sinfdagi haqiqiy vaziyatda qo'llashga harakat qiling.

Shundan so'ng mulohaza qiling:
• Bu muhitga qanday ta'sir ko'rsatdi?
• O'quvchilarning xulq-atvorida nimalar o'zgardi?
• O'qituvchi sifatida o'zingiz uchun qanday xulosalar chiqardingiz?

Bu amaliyot sizga hissiy intellektni pedagogik faoliyatingizga qanday singdirish va siz hamda o'quvchilaringiz uchun qanday imkoniyatlar ochilishini yaxshiroq tushunishga yordam beradi. Yodda tuting: bu yo'nalishdagi har bir qadam yanada uyg'un va qo'llab-quvvatlovchi ta'lim muhitini yaratish sari qo'yilgan qadamdir.

QO'SHIMCHA MASHQLAR

1 "Uch nima uchun" mashqi

O'quvchi o'zini "noto'g'ri" tutganda, o'zingizga uchta savol bering:

"U nima uchun shunday qilyapti?"
"Nima uchun aynan hozir?"
"Nima uchun aynan men bilan?"
Bu savollar "u yomon" degan fikrdan chiqishga va haqiqiy sabablarni ko'rishga yordam beradi.

2 "Men-xabarlar" mashqi

"Sen yana baqiryapsan!" o'rniga quyidagini ayting:

"Sen baland ovozda gapirganingda, hammani eshitishim qiyin bo'lyapti. Kelishib olaylik: avval bittasi, keyin boshqasi gapirsin".
Bu hurmatni saqlaydi va bolaning himoya reaksiyasini pasaytiradi.

3 "Hissiyotlarni ifodalash" mashqi

Nizoli vaziyatdan so'ng, bolalardan o'zlari his qilgan narsalarni so'zlar bilan tasvirlashni so'rang.

Masalan:
"Elnora sening gapingni bo'lganda g'azablanding-mi? Yoki ko'ngling og'ridi-mi?"

Bu bolalarga his-tuyg'ularni anglab yetishga va hissiy lug'at boyligini oshirishga yordam beradi.

4 "Xavfsizlik kelishuvi"

O'quvchilar bilan birgalikda hammaning o'zini xavfsiz his qilishiga yordam beradigan 3-4 ta qoida ishlab chiqing.

Masalan:
  • "Xotirjam gaplashamiz"
  • "Bir-birimizni tinglaymiz"
  • "Boshqalarning fikrini hurmat qilamiz"