1

Vaziyatni tasavvur qiling: umumiy va noaniq maqsad

Vaziyat:

Bir maktabda sinf rahbari sifatida sizning maqsadingiz shunchaki "O'quvchilarning bilimini oshirish" bo'lishi mumkin.

Bu umumiy maqsad bo'lib, natijani o'lchash yoki aniq reja tuzish qiyin.

SMART yondashuvi asosida:

S (Aniq): "Matematika fanidan 8-sinf o'quvchilarining baholarini oshirish".
M (O'lchanadigan): "Har bir o'quvchining yillik nazorat testlaridagi o'rtacha natijasini 10% ga oshirish".
A (Erishish mumkin bo'lgan): "Har hafta 2 marta qo'shimcha mashg'ulotlar tashkil qilish orqali".
R (Ahamiyatli): Bu natija o'quvchilarning umumiy bilim sifatini oshirish va maktab reytingini yaxshilashga xizmat qiladi.
T (Muddatli): "Bu maqsadga kelgusi 6 oy ichida erishish."

Natija:

Maqsadni umumiy ko'rinishdan aniq, o'lchanadigan va muddatli shaklga o'tkazish orqali samarali rejalashtirishga erishiladi.

2

Intizomni yaxshilash bo'yicha maqsad

Vaziyat:

Dars paytida o'quvchilar tez-tez qoidalarga rioya qilmaydi, sinfda shovqin ko'tariladi. O'qituvchi bundan charchaydi va faqatgina "Intizomni yaxshilashim kerak" deydi.

SMART asosida qayta ishlash:

S: "Sinfdagi qoidabuzarlik holatlarini kamaytirish".
M: "Bir oy ichida qoidabuzarlik holatlarini 30% ga kamaytirish".
A: "O'quvchilar bilan birgalikda sinf qoidalarini qayta ko'rib chiqish va motivatsion tizim yaratish orqali".
R: Bu natija darslarning samaradorligini oshiradi va sog'lom muhit yaratadi.
T: "Maqsadga 30 kun ichida erishish."

Amaliyot:

Har hafta oxirida intizom bo'yicha natijalarni qayd qilish va jarayonni monitoring qilish.

3

Kitobxonlikni rivojlantirish loyihasi

Vaziyat:

Maktab direktori "Bolalar ko'proq kitob o'qishi kerak" deb umumiy topshiriq beradi.

O'qituvchilar esa nima qilishni aniq bilmaydilar.

SMART asosida:

S: "Har bir o'quvchining oyiga kamida 1 ta kitob o'qishini ta'minlash".
M: "Har oy oxirida o'qilgan kitoblar ro'yxatini yig'ish va tahlil qilish".
A: "Kitobxonlik burchagi va rag'batlantiruvchi tizim yaratish orqali".
R: Kitobxonlik o'quvchilarning bilim va nutqini rivojlantirishga xizmat qiladi.
T: "Loyihani 3 oy ichida yo'lga qo'yish."

Natija:

O'quvchilar orasida kitobxonlik madaniyati shakllanadi.

4

O'quvchi sport musobaqasiga tayyorgarligi

Vaziyat:

Sinfdagi bir o'quvchi sport musobaqasida qatnashishni xohlaydi, ammo maqsadi faqat "G'olib bo'lish" deb belgilangan.

SMART asosida:

S: "100 metrga yugurish bo'yicha vaqtini 2 soniyaga yaxshilash".
M: "Har hafta natijalarni o'lchash".
A: "Haftasiga 3 marta maxsus mashg'ulotlar o'tkazish orqali".
R: Bu maqsad o'quvchining sog'lig'ini mustahkamlash va sportdagi muvaffaqiyatiga xizmat qiladi.
T: "4 hafta ichida natijaga erishish."

Amaliyot:

Mashg'ulotlar kundaligini yuritish va murabbiy nazorati ostida ishlash.

5

O'qituvchi malakasini oshirish

Vaziyat:

Bir o'qituvchi shunchaki "O'zimni rivojlantirishim kerak" deydi, lekin qanday va qachon — noaniq.

SMART asosida:

S: "Onlayn metodika kursini tamomlash".
M: "Kurs bo'yicha barcha testlardan kamida 85% ball olish".
A: "Har hafta 3 soat darsdan tashqari vaqt ajratish orqali".
R: Bu malaka oshirish dars sifatini yaxshilashga xizmat qiladi.
T: "Kursni 2 oy ichida yakunlash."

Natija:

O'qituvchining bilim va malakasi oshib, o'quv jarayoni sifatliroq bo'ladi.

Mashq: SMART modelida maqsad tuzish

Topshiriq:

Guruh bo'lib, quyidagi umumiy maqsadlarni SMART modeliga asoslanib qayta yozing:

  • "Maktabning umumiy reytingini oshirish."
  • "O'quvchilar darsga qiziqishi kerak."
  • "Sinfda shovqin bo'lmasligi kerak."
  • "Maktabdagi sport faoliyatini yaxshilash."

Vaqt: 15 daqiqa.

Natija: Har bir guruh o'z SMART maqsadini taqdim qiladi va boshqa guruhlar tomonidan tahlil qilinadi.

Yakuniy xulosa:

SMART modeli orqali maqsadlarni aniqlashtirish o'qituvchi, o'quvchi va maktab jamoasiga:

  • Aniq reja asosida ishlash,
  • Natijalarni tahlil qilish,
  • Motivatsiyani oshirish,
  • Qisqa va uzoq muddatli rivojlanish yo'nalishlarini belgilash imkonini beradi.

SMART — muvaffaqiyat sari yo'l xaritasi!