Quyidagi keysni o'rganib chiqing.
Beshinchi sinf o'quvchilarining maktab chatida janjal kelib chiqdi: bir o'quvchi boshqasining suratini joylashtirib, istehzoli ohangda izoh qoldirdi. Boshqa bolalar ham qo'shilishdi, layk bosishdi, izoh berishdi, qayta yuborishdi. Bir necha soatdan so'ng jabrlangan bolaning ota-onasi voqeadan xabardor bo'ldi. Ma'muriyatning aralashuvini talab qiladigan mojaro yuzaga keldi.
Bir vaqtning o'zida bir nechta me'yorlar buzilgan: nashr etishga ruxsat berilmagan, maxfiylik buzilgan, istehzo va kamsitish holatlari kuzatilgan.
Maktab o'quvchilariga nimalarni yetkazish muhim?
- Onlayn muloqot ham xuddi oflayn muloqot kabi ijtimoiy aloqa shaklidir.
- So'zlar hazil tariqasida aytilsa ham, "layk" uchun e'lon qilinsa ham ko'ngilni og'ritishi mumkin.
- Hurmat, xayrixohlik va mas'uliyat - universal qadriyatlar, shu jumladan internetda ham.
Sinfda o'tkaziladigan mashq: tarmoqdagi iz
O'quvchilar uchun ko'rsatma:
- Guruhlarga bo'lining.
- Sizga xayoliy o'smirlar profillarining namunasi berilgan.
- Har bir profilni tahlil qiling va quyidagi savollarga javob bering:
Foydalanuvchi qaysi shaxsiy ma'lumotlarni oshkor qildi (yashash joyi, maktab, odatlar, sayohatlar va hokazo)?
Qanday xatarlar yuzaga kelishi mumkin? (jinoyatchilarning uyga kirishi, bezorilik, buzg'unchilik, firibgarlik, tengdoshlar bosimi va boshqalar)
Qanday ma'lumotlar yashirilishi yoki o'zgartirilishi kerak?
Xuddi shu fikrni qanday qilib xavfsiz tarzda ifodalash mumkin?
- Har bir guruh profillardan biri bo'yicha xulosalarni qisqacha taqdim etadi.