🎤
💬
👥
🌟

INTERFAOL TOPSHIRIQLAR: NOTIQLIK SAN'ATI

Samarali nutq va auditoriya bilan aloqa

Notiqlik san'ati – bu tug'ma iste'dod emas, balki doimiy mashq va o'z ustida ishlash orqali rivojlantiriladigan ko'nikmadir. Bugungi mashg'ulotda siz quyidagi yo'nalishlar bilan tanishdingiz:

  • 3.1. Nutq tuzilishi – kirish, asosiy qism va xulosa.
  • 3.2. Auditoriya bilan aloqa – kontakt, savol-javob va e'tibor jalb qilish.
  • 3.3. Nutqiy texnika – ovoz, mimika va jestlardan foydalanish.

Endi esa, ertangi chiqishlaringizda ushbu bilimlarni qo'llash uchun bir yoki ikkita birinchi qadamni yozib qo'ying.

Misollar:

  • Nutq tayyorlashda kirish va xulosa qismlarini alohida mashq qilish.
  • Auditoriya bilan ko'z orqali aloqa o'rnatishga e'tibor qaratish.
  • Nutqda ovoz balandligini va tezligini nazorat qilishni sinab ko'rish.

Bu qadamlarni yozish uchun 2 daqiqa vaqt ajrating va siz uchun eng muhim qadamni belgilang.

QO'SHIMCHA MASHQLAR

1Nutq tuzilishini tahlil qilish

Guruhga mashhur notiqning nutqidan qisqa parcha beriladi.

Vazifa: Nutqning kirish, asosiy qism va xulosa qismlarini aniqlash.

Natija: Ishtirokchilar nutqning mantiqiy tuzilishini yaxshiroq anglaydi.

2"To'g'ri yoki noto'g'ri" mashqi

O'qituvchi notiqlik haqida fikrlarni aytadi, ishtirokchilar esa ular to'g'ri yoki noto'g'ri ekanini aniqlaydilar.

Misollar:

"Nutqda faqat so'zlar muhim, ovoz ohangi ahamiyatsiz." — noto'g'ri

"Jest va mimika nutq ta'sirini kuchaytiradi." — to'g'ri

Maqsad: Notiqlikka oid stereotiplarni aniqlash va to'g'ri tushunchalarni shakllantirish.

3Auditoriya bilan aloqa mashqi

Ishtirokchilar kichik guruhlarda chiqish qiladi. Har biri savol berib, auditoriya bilan muloqot o'rnatadi.

Natija: Tinglovchilar bilan ko'z orqali aloqa va interaktiv muloqot ko'nikmasi shakllanadi.

4Diagnostika testi: Nutqiy texnikangizni aniqlang

Ishtirokchilar quyidagi savollarga javob beradilar:

Diagnostika savollari:

  • Men nutqda ovoz balandligini boshqara olamanmi?
  • Gapirayotganda tezlikni moslashtira olamanmi?
  • Nutqda pauzadan to'g'ri foydalana olamanmi?

Natija: Har bir ishtirokchi nutqiy texnika bo'yicha o'z kuchli va zaif tomonlarini bilib oladi.

5Amaliy loyiha ishlab chiqish

Ishtirokchilar kichik guruhlarga bo'linadi. Har bir guruh quyidagi yo'nalishlardan birini tanlaydi:

  • Tinglovchilarni ishontirish,
  • Auditoriyani ilhomlantirish,
  • Nutq orqali motivatsiya berish.

Vazifa: Har bir guruh tanlangan yo'nalish bo'yicha 3 ta amaliy usul ishlab chiqadi va taqdim qiladi.

Maqsad: Guruh bo'lib ishlash orqali notiqlik ko'nikmalarini real vaziyatlarda qo'llash.

6Nutqiy zanjir

Umumiy maqsad beriladi: "Auditoriyani ilhomlantirish."

Vazifa: Ishtirokchilar bu maqsadni kichikroq bosqichlarga ajratadilar.

Misol zanjiri:

Auditoriyani ilhomlantirish → Nutq ohangini jonlantirish → Rag'batlantiruvchi misollardan foydalanish → Tinglovchilarning qiziqishini 30% ga oshirish.

7Yakuniy refleksiya

Mashg'ulot oxirida har bir ishtirokchi yozma ravishda quyidagilarga javob beradi:

Refleksiya savollari:

  • Bugun notiqlik haqida nimani o'rgandim?
  • Ertadan qaysi qadamni amalda qo'llayman?
  • Mening nutqiy kuchli tomonim va qiyinchiligim nima?

Yakuniy xulosa

Notiqlik san'ati:

Nutqni mantiqiy va ta'sirli tuzishga,

Auditoriya bilan samimiy aloqa o'rnatishga,

Ovoz, mimika va jestlardan samarali foydalanishga,

Tinglovchilarni ishontirish va ilhomlantirishga yordam beradi.

Notiqlik — muvaffaqiyatli muloqot va samarali yetakchilik sari olib boruvchi san'atdir!