Maqsad:
Qatnashchilarni ishonchli va ta'sirli so'zlash, auditoriyani ilhomlantirish ko'nikmalariga o'rgatish.
Vaziyat:
O'qituvchi yoki rahbar auditoriya oldida gapiradi, lekin nutqi sust va ishonchsiz chiqadi. Natijada auditoriya e'tibori tezda yo'qoladi.
Amaliy yondashuv:
Nutqdan oldin puxta tayyorgarlik ko'rish, ovozni baland va ravon ishlatish, ko'z bilan aloqa qilishni mashq qilish. Qisqa va aniq misollar bilan nutqni boyitish.
Natija:
Ishtirokchilar auditoriya oldida dadil va ishonchli gapira oladi, tinglovchilar diqqatini jalb qiladi.
Vaziyat:
Tinglovchilar passiv, motivatsiya past, lekin notiq faqat ma'lumot yetkazish bilan cheklanadi. Natijada ular zerikadi va nutq samarasi kamayadi.
Amaliy yondashuv:
Auditoriyani savol-javoblar, qiziqarli misollar va hikoyalar orqali jalb qilish. Ijobiy ohangda gapirish, auditoriyaga yaqin misollar keltirish.
Natija:
Tinglovchilar nutqdan zavqlanadi, o'zlarini jarayonga jalb qilingan his qiladilar va ruhlanadilar.
Vaziyat:
Noto'g'ri tanlangan uslub tinglovchilarga ta'sir qilmaydi. Masalan, rasmiy tadbirda haddan tashqari oddiy ohang, yoki yoshlar bilan suhbatda ortiqcha rasmiylik.
Amaliy yondashuv:
Turli auditoriya uchun turli nutq uslublarini (rasmiy, norasmiy, motivatsion) tahlil qilish. Har bir ishtirokchi o'z nutq uslubini mashq qilib, qaysi vaziyatda qaysi uslub samarali ekanini o'rganadi.
Natija:
Ishtirokchilar vaziyatga mos ravishda nutq uslubini tanlab, tinglovchilar bilan samarali aloqa o'rnatishni o'rganadilar.
Mashq: Nutqni qayta yozish
Topshiriq:
Guruh bo'lib, quyidagi umumiy fikrlarni amaliy yondashuv asosida qayta yozing:
Natija:
Har bir guruh o'z yondashuvini taqdim qiladi va boshqa guruhlar tomonidan tahlil qilinadi.