AMALIY KEYSLAR: YETAKCHILIK AMALIYOTI

Jamoani umumiy muvaffaqiyat sari olib boruvchi kuch

Maqsad:

Zamonaviy liderlikni tushunish va shaxsiy yetakchilik qobiliyatlarini shakllantirish.

1 Yetakchi kim?

Vaziyat:

Bir sinfda yoki jamoada rasmiy rahbar bo'lsa-da, ayrim o'quvchilar yoki xodimlar norasmiy tarzda ham boshqalarga katta ta'sir ko'rsatadi. Bu holatda ko'pincha "yetakchi faqat rasmiy lavozim egasi" degan qarash mavjud.

Amaliy yondashuv:

  • Rasmiy va norasmiy rollarni taqqoslash.
  • Xarizma va ta'sirning jamoaga qanday ta'sir qilishini muhokama qilish.
  • Guruhiy mashg'ulotlar orqali turli vaziyatlarda qaysi rol samaraliroq bo'lishini aniqlash.

Natija:

Ishtirokchilar "yetakchi" tushunchasini kengroq anglab, rasmiy va norasmiy yetakchilikni ajrata olishadi.

2 Ilhomlantiruvchi yetakchi

Vaziyat:

Jamoada ruhiy ko'tarinkilik past, o'quvchilar yoki xodimlar dars va faoliyatga sust yondashmoqda. Rahbar esa faqat "ilhomlantirish kerak" deydi, lekin qanday – aniq emas.

Amaliy yondashuv:

  • Jamoa kayfiyatini ko'tarishga qaratilgan motivatsion mashg'ulotlar o'tkazish.
  • Har bir a'zoni rag'batlantirish usullarini ishlab chiqish.
  • Qo'llab-quvvatlash va kichik g'alabalarni nishonlash tizimini joriy etish.

Natija:

Jamoa a'zolari o'zini qadrlangan his qiladi, kayfiyat ko'tariladi va umumiy maqsad sari intilish kuchayadi.

3 Yetakchilik uslublari va jamoa bilan ishlash

Vaziyat:

Har bir rahbar yoki o'qituvchi bir xil uslubda ishlaydi, lekin bu uslub hamma vaziyatda samarali bo'lavermaydi. Ba'zida qat'iy boshqaruv, ba'zida esa yumshoq yondashuv talab etiladi.

Amaliy yondashuv:

  • Turli yetakchilik uslublarini (avtoritar, demokratik, erkin) tahlil qilish.
  • Uslubning jamoaga ta'sirini amaliy misollar bilan ko'rib chiqish.
  • Har bir ishtirokchi o'z uslubini aniqlab, uni qaysi vaziyatda samarali qo'llashini o'rganish.

Natija:

Ishtirokchilar vaziyatga mos yetakchilik uslubini tanlashni va jamoa ishonchini mustahkamlashni o'rganadilar.

Mashq: Yetakchilik bo'yicha amaliy topshiriq

Topshiriq:

Guruh bo'lib, quyidagi umumiy fikrlarni amaliy yondashuv asosida qayta yozing:

"Yaxshi yetakchi bo'lish kerak."
"Jamoani ruhlantirish zarur."
"Bir xil uslub hamma joyda ishlaydi."
Vaqt: 15 daqiqa

Natija:

Har bir guruh o'z yondashuvini taqdim qiladi va boshqa guruhlar tomonidan tahlil qilinadi.

Yakuniy xulosa:

Yetakchilik amaliyoti orqali:

Rasmiy va norasmiy rollar farqlanadi,
Jamoani ilhomlantirish va qo'llab-quvvatlash usullari aniqlanadi,
Uslubni vaziyatga mos qo'llash ko'nikmasi shakllanadi.
Yetakchilik – jamoani umumiy muvaffaqiyat sari olib boruvchi kuchdir!