AMALIY KEYS: NOTIQLIK MAHORATI

🎤 So'z orqali ta'sir o'tkazish san'ati

Maqsad:

Ishtirokchilarda nutqni ongli rejalashtirish, auditoriyani his etish va so'z orqali ta'sir o'tkazish ko'nikmalarini rivojlantirish.

1 Vaziyat: So'z-parazitlar soyasida

Vaziyat:

Bir o'qituvchi yoki talaba jamoat oldida chiqish qilmoqda, lekin nutqida "mana", "shunaqa", "demak", "xullas" kabi so'z-parazitlar juda ko'p ishlatiladi. Tinglovchilar esa tobora diqqatini yo'qotmoqda.

Amaliy yondashuv:

Nutqdan so'z-parazitlarni aniqlash va yozib olish.

Ularni "sukut" yoki aniq pauza bilan almashtirish mashqini bajarish.

Har bir ishtirokchi o'z nutqining qisqa parchasi bilan chiqish qiladi, boshqalar kuzatadi va "keraksiz" so'zlarni belgilaydi.

Natija:

Ishtirokchilar so'z-parazitlardan xalos bo'lish yo'llarini o'rganadi, nutqi tiniq va ishonchli bo'lib boradi.

2 Vaziyat: Ovozning kuchi va tembri

Vaziyat:

Tinglovchilar zalning orqa qatorida nutqni eshita olmayapti, yoki ovoz juda qattiq, tajovuzkor eshitilmoqda.

Amaliy yondashuv:

Ovoz kuchi va tembrini aniqlash uchun "nafas bilan ishlash" mashqi o'tkaziladi.

Guruhda "yumshoq", "ishontiruvchi" va "ilhomlantiruvchi" ohangda bir fikrni aytish tajribasi bajariladi.

Har bir ishtirokchi o'z ovozining tabiiy diapazonini topadi.

Natija:

Nutq ovoz jihatdan jarangdor, eshitiladigan va hissiyot bilan boyitilgan bo'ladi.

3 Vaziyat: Auditoriyani his qilish

Vaziyat:

Notiq o'z nutqini tayyorlagan, lekin auditoriyaning kayfiyatini inobatga olmagan – natijada chiqish zerikarli bo'ladi.

Amaliy yondashuv:

"Kim mening tinglovchim?" mashqi: auditoriya tiplari (yosh, kasb, ehtiyoj) bo'yicha tahlil.

Turli auditoriyalar uchun bir fikrni turlicha shaklda ifodalash ("o'qituvchilarga", "o'quvchilarga", "rahbarlarga").

Guruhiy tahlil – qaysi uslub kimga mos bo'lganini aniqlash.

Natija:

Ishtirokchilar nutqni auditoriya ruhiga moslashtirishni o'rganadi.

Mashq: "Men notiqman"

Topshiriq:

Har bir ishtirokchi 1 daqiqa davomida erkin mavzuda nutq qiladi. Guruh quyidagi jihatlar bo'yicha baholaydi:

  • Nutqning izchilligi
  • Ovoz kuchi va tembr
  • So'z-parazitlarning mavjudligi
  • Auditoriya bilan aloqa
⏱️ Vaqt: 15 daqiqa

Natija:

Ishtirokchilar o'z nutqidagi kuchli va zaif tomonlarini anglaydi, o'z-o'zini tahlil qilish ko'nikmasi shakllanadi.

Yakuniy xulosa:

Amaliy mashg'ulot orqali ishtirokchilar:

So'z-parazitlardan xalos bo'lish
Ovoz ustida ishlash
Auditoriyani his etish va unga mos nutq tuzish ko'nikmalarini egallaydilar.