Simulyatsiya: Maktabgacha taʼlim tashkiloti tarbiyalanuvchilarining ziddiyatli xatti-harakatlari

Tarbiyachilar uchun amaliy mashg'ulot

Simulyatsiya
Bolalarning ziddiyatli xatti-harakatlari vaziyati
Maktabgacha ta'lim muassasasida bolalar

Maktabgacha taʼlim tashkilotining tayyorlov guruhida faoliyat yurituvchi tarbiyachi Nodiraxon Soliyeva kuzatuv jarayonida bolalardan biri — Azizbek tomonidan ketma-ket uch kun davomida tajovuzkor xatti-harakatlar namoyon qilinayotganini aniqladi.

Xususan, u guruhdoshlarini turtib yuborish, mashgʻulot jarayoniga toʻsqinlik qilish, tarbiyachining koʻrsatmalariga boʻysunmaslik, oʻyinchoqlarni baham koʻrmaslik kabi salbiy munosabatlarni takrorlay boshlagan.

Navbatdagi holatda ertalabki faoliyat davomida Azizbek guruhdagi qizchani jismoniy kuch bilan itarib yuborgan va uning konstruktor — yigʻma oʻyinchogʻini tortib olgan. Tarbiyachi pedagog tomonidan bolaning xatti-harakatlariga nisbatan ogʻzaki suhbat va tarbiyaviy tushuntirish ishlari oʻtkazilgan boʻlsa-da, bola suhbatni rad etib, baland ovozda baqirgan va burchakka oʻzini yashirgan.

Mazkur holat yuzasidan tarbiyachi Azizbekning onasini suhbatga taklif qiladi. Ammo ota-ona vaziyatga keskin emotsional munosabat bildiradi:

"Oʻgʻlim uyda xotirjam, odobli bola. Balki guruhda kimdir unga yomon munosabatda boʻlayotgandir? Nega birinchi boʻlib Azizbekni ayblaysiz?" — deya eʼtiroz bildirdi.

Savollar
Professional yondashuvni sinab ko'ring

Savollar:

  1. 1-savol: Siz tarbiyachi o'rnida bo'lganingizda qanday yo'l tutgan bo'lardingiz?
  2. 2-savol: Azizbekning onasiga nima deb javob bergan bo'lardingiz?
  3. 3-savol: Suhbatdan so'ng qanday choralarni ko'rgan bo'lardingiz?

Savollarga oid tavsiyalar

  1. Har doim hurmat va xotirjamlik bilan gapiring, hattoki ota-ona g'azablangan bo'lsa ham. Hech kimni ayblamang — faqat siz guvoh bo'lgan holatlarni ayting.

  2. Ota-ona bilan hamkorlikka tayyor ekanligingizni ko'rsating. Bolaning va onaning ruhiy holatini inobatga oling — ohangni yumshoq tuting.

  3. Kasbiy yondashing: psixolog tavsiyasi, kuzatish yoki maslahat taklif qiling. Kelajakni ham o'ylang — oldini olish choralarini ham muhokama qiling.

Keys: Maktabgacha yoshdagi bolalarning xulq-atvoridagi qiyinchiliklar
Keyslar asosidagi tahlil
Maktabgacha ta'lim tarbiyachisi bolalar bilan

Katta maktabgacha yoshdagi guruh tarbiyachisi Nodiraxon Soliyeva tomonidan 5 yoshli Azizbekda takroriy ziddiyatli xulq-atvor namoyon boʻlayotgani kuzatildi. Bola doimiy ravishda guruh intizomini buzadi, oʻyinchoqlarni zoʻrlik bilan tortib oladi, tengdoshlariga jismoniy tajovuz koʻrsatadi (turtish, urish), kattalarning koʻrsatmalarini inkor etadi, mashgʻulotlarni izdan chiqaradi va muloqotga kirishishni rad etadi.

Eng xavotirli holatlardan biri — bola mashgʻulot vaqtida oʻyinchogʻini bermagani uchun guruhdosh qizni urgan. Voqeadan soʻng tarbiyachi u bilan muloqotga kirishmoqchi boʻlgan, biroq bola qichqirib, burchakga yashiringan va har qanday aloqadan bosh tortgan.

Mazkur holatga izoh olish maqsadida bolaning onasi suhbatga taklif etildi. Ona dastlab emotsional tarzda munosabat bildirib, farzandi uyda xotirjam va muammosiz ekanligini taʼkidladi. U bolaning salbiy xatti-harakatlarini boshqa bolalarning turtkisi yoki adolatsiz muomala oqibati deb baholadi. Suhbat davomida u bosqichma-bosqich oʻgʻlining uy sharoitidagi muayyan xulq-atvori bilan bogʻliq kuzatuvlari bilan oʻrtoqlasha boshladi.

Mumkin bo'lgan yechim
Professional yondashuv strategiyasi

Tarbiyachi onani ayblamasdan, hamdardlik bilan suhbatlashadi. Bola xatti-harakatlaridagi o'zgarishlarni xotirjam tarzda tushuntiradi, birga yechim izlashni taklif qiladi: psixologga murojaat qilish, uy va bog'chadagi qoidalarni uyg'unlashtirish, har kuni bola holatini muhokama qilish orqali muammoni yengillashtirish mumkin.

Enhanced Full Screen Button