Har bir bola o‘z shaxsiyati va temperamentiga ega. Introvert (ichki dunyosiga yaqin) bolalar yolg‘iz o‘ynashni afzal ko‘rishlari mumkin. Agar bola o‘zini baxtli, xavfsiz his qilsa va maktab yoki bog‘chada boshqa bolalar bilan ham aloqada bo‘lsa – bu xavotirli emas. Ammo mutlaqo ajralganlik kuzatilsa, psixologga murojaat qilish kerak.
Bola harakatlari va intilishlarini ijobiy baholab, kichik yutuqlarini e’tirof etish orqali o‘ziga ishonchini oshirish mumkin. Unga mas’uliyat berish (masalan: o‘yinchoqlarni yig‘ish, oddiy topshiriqlarni bajarish) foydali. Tanqid qilish o‘rniga rag‘batlantirish samarali bo‘ladi.
Avvalo, bolaning maktabga borishni istamasligining sabablari aniqlanishi kerak (masalan: qo‘rquv, o‘qituvchi bilan muammo, tengdoshlar bilan nizolar). Psixologik suhbat orqali uning his-tuyg‘ularini anglab, bosqichma-bosqich maktab muhitiga moslashtirish kerak. Zarurat bo‘lsa, maktab psixologi yordami so‘raladi.