Page 5 - PISA 2025 - Raqamli dunyoda o‘rganish
P. 5
MUNDARIJA
KIRISH � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � �4
1� PISA 2025 � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � 6
1.1. PISA haqida umumiy tushuncha . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8
1.2. PISA xalqaro baholash dasturining maqsad va vazifalari . . . . . . . . . . . . . .10
1.3. PISA baholash tizimi va metodologiyasi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .12
1.4. PISA 2025 baholash yo‘nalishlarining umumiy tasnifi . . . . . . . . . . . . . . . . .16
1.5. PISA tadqiqotlarida innovatsion yo‘nalishlarning ahamiyati . . . . . . . . . . 22
2� PISA 2025 - RAQAMLI DUNYODA O‘RGANISH � � � � � � � � � � � � � � � � � 26
2.1. Raqamli dunyo tushunchasi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
2.2. Raqamli texnologiyalarning ta’lim jarayonida tutgan o‘rni . . . . . . . . . . . 30
2.3. Raqamli dunyoda o‘rganishga oid nazariy yondashuvlar . . . . . . . . . . . . . 32
2.4. PISA doirasida raqamli dunyoda o‘rganish . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35
2.5. Raqamli dunyoda o‘rganish va mantiqiy hisoblash . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38
2.6. Kompyuter va raqamli vositalar yordamida muammolarni hal qilish . . 40
2.7. Shaxsiy ta’lim jarayonlarini boshqarish . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43
2.8. O‘quvchilarning test natijalariga ta’sir etuvchi boshqa omillar . . . . . . . 46
3� AMALIY TOPSHIRIQLAR TASNIFI VA BAHOLASH MODELI � � � � � 50
3.1. Raqamli ta’lim muhitida topshiriqlarni bajarish . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
3.2. Raqamli dunyoda o‘rganishga oid amaliy topshiriqlar . . . . . . . . . . . . . . . .57
3.3. Vazifalar ketma-ketligi va turlari . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64
3.4. Raqamli dunyoda o‘rganishni baholash modeli . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66
XULOSA VA TAVSIYALAR � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � �70
FOYDALANILGAN ADABIYOTLAR RO‘YXATI � � � � � � � � � � � � � � � 72