Page 13 - PISA 2025 - Raqamli dunyoda o‘rganish
P. 13
• Ta’lim tizimining samaradorligini aniqlash
Bunda har bir mamlakat o‘z natijalarini boshqa davlatlar bilan solishtirish
imkoniga ega bo‘ladi. Shu bilan birga, ta’lim muassasalari va hukumatlar uchun
ta’lim sifatini oshirishga doir aniq ko‘rsatmalar beriladi;
• Xalqaro tajribalarni almashish va takomillashtirish
PISA natijalari asosida eng muvaffaqiyatli ta’lim tizimlarining tajribasi
o‘rganiladi va boshqa mamlakatlar tomonidan tahlil qilinishi mumkin bo‘ladi.
Tahlil natijalari esa davlatlarga o‘quv dasturlarini modernizatsiya qilish va yangi
metodlarni qo‘llash imkoniyatlarini taqdim etadi;
• Zamonaviy ta’lim yondashuvlarini ishlab chiqish
An’anaviy yodlashga asoslangan ta’limdan ko‘ra, tanqidiy fikrlash va amaliy bilim
olishga yo‘naltirilgan metodlarni qo‘llashni ilgari suradi. Jumladan, raqamli
texnologiyalar, interfaol o‘qitish usullari va zamonaviy pedagogik dasturiy
vositalardan foydalanish bo‘yicha takliflar beradi;
• Ta’limda tenglik va inklyuzivlikni ta’minlash
Turli ijtimoiy qatlamlardan kelgan o‘quvchilarning ta’lim sifati bo‘yicha farqlarini
aniqlashga yordam beradi. Shuningdek, ta’limda adolat va teng imkoniyatlar
yaratish, jumladan inklyuzivlikni bo‘yicha tavsiyalar taqdim etadi.
Umuman olganda, PISA xalqaro baholash dasturi faqatgina test emas, balki ta’lim
tizimlarining rivojlanishiga xizmat qiladigan muhim tahliliy vosita hisoblanadi.
Ushbu tadqiqot natijalari orqali mamlakatlar o‘z ta’lim tizimlaridagi zaif va
kuchli tomonlarni aniqlash, ta’lim sifatini oshirish va zamonaviy metodlarni
joriy etish imkoniyatiga ega bo‘ladilar.
I Bob. PISA 2025 | 11