Page 71 - PISA 2025 - Raqamli dunyoda o‘rganish
P. 71
o‘quvchilarning hisoblash muammolarini hal qilish amaliyoti va o‘z-o‘zini
boshqarish orqali o‘rganish jarayonining samaradorligini aniqlashga qaratilgan.
Har bir topshiriq bo‘yicha dalillar qoidalari turli kognitiv laboratoriyalar va pilot
tadqiqotlar orqali aniqlashtirilgan hamda PISA 2025 maydon sinovlari (Field
Trial) orqali tasdiqlanadi. Bunda o‘quvchilar yutuqlari, o‘z-o‘zini boshqarish
orqali o‘rganish xatti-harakatlari va test jarayonidagi o‘rganish natijalari
umumlashtirilib, hisobot shaklida taqdim etiladi. Ushbu hisobot strategiyasi
PISA baholash tizimining asosiy maqsadlariga mos ravishda ishlab chiqilgan va
ko‘p o‘lchovli ma’lumotlar taqdim etishga qaratilgan.
O‘quvchilarning hisoblash muammolarini hal qilish bo‘yicha ko‘nikmalari
an’anaviy PISA baholash tizimidagi kabi yutuq darajalari (achievement levels)
bo‘yicha o‘lchanadi. Hisobot faqat o‘quvchilarning natijalari bilan cheklanib
qolmay, balki ularning raqamli resurslardan foydalangan holda qanday o‘rganish
qobiliyatiga ega ekanligini ham ko‘rsatadi.
PISA 2025 dasturining raqamli dunyoda o‘rganishni baholash modeli nafaqat
an’anaviy bilimlarni o‘lchashga, balki raqamli vositalardan foydalanish orqali
o‘quvchilar qanday qilib yangi bilimlar hosil qilishlari va ularni amaliyotda
qo‘llashlarini baholashga yo‘naltirilgan. Bu baholash modeli hisoblashga
asoslangan muammolarni hal qilish, o‘z-o‘zini boshqarish va raqamli muhitga
moslashish kabi jihatlarni qamrab oladi. Natijalar esa mamlakatlarga o‘z ta’lim
tizimlarida raqamli texnologiyalarning ta’lim jarayoniga ta’sirini baholash va
yaxshilash uchun muhim ma’lumotlarni taqdim etadi.
III Bob. Amaliy topshiriqlar tasnifi va baholash modeli | 69