Page 70 - PISA 2025 - Raqamli dunyoda o‘rganish
P. 70
O‘quvchilar interfaol darsliklar, simulyatsiyalar va ma’lumotlar
☑
bazalaridan qanday foydalanishlarini aniqlash;
Yordamchi vositalar (tutorial, avtomatik fikr-mulohaza va boshqalar)
☑
bilan qanday ishlashlarini baholash;
Raqamli o‘rganish resurslaridan qanday foydalanish bo‘yicha
☑
strategiyalarni o‘zlashtirish darajasi va boshqalar.
PISA 2025 baholash tizimida ishtirok etadigan o‘quvchilar raqamli dunyoda
o‘rganish bo‘yicha baholashning ikkita bo‘limini bajarish uchun bir soatgacha
vaqt sarflashadi. Ushbu baholashning topshiriqlari 30 daqiqalik segmentlarga
bo‘lingan va oldin ko‘rib chiqilgan topshiriqlar ketma-ketligiga asoslangan
holda tashkil etiladi. Har bir 30 daqiqalik topshiriqlar klasteri (bitta bo‘lim)
turli kompyuterga asoslangan test formatlariga joylashtiriladi va aylanma test
dizayni asosida o‘tkaziladi.
Ba’zi bo‘limlar kompetensiya modelining barcha tarkibiy qismlarini
qamrab olmasligi mumkin bo‘lsa ham, test shunday shakllantiriladiki, u
kompetensiya modelini umumiy populyatsiya darajasida yetarlicha qamrab
oladi. O‘quvchilarning turli hisoblash vositalari va o‘rganish maqsadlarini o‘z
ichiga olgan ikkita bo‘limni bajarishi maqsadga muvofiq.
Birinchi bo‘lim — simulyatsiyadan olingan ma’lumotlarni ishlash bilan bog‘liq
bo‘lishi mumkin.
Ikkinchi bo‘lim — kompyuter dasturini yozish bilan bog‘liq bo‘lishi mumkin.
Shunday qilib, PISA 2025 ning raqamli dunyoda o‘rganish baholash tizimi
turli hisoblash vositalari, turli formatlar va kompetensiyalarni qamrab olgan
topshiriqlar to‘plamidan iborat bo‘ladi.
PISA 2025 baholash tizimida ishlab chiqilgan har bir topshiriq o‘quvchilar
javoblari va ularning raqamli test muhitidagi o‘zaro ta’sirlarini baholash uchun
maxsus dalillar to‘plamiga ega. Ushbu dalillar o‘quvchilarning natijalari va
ularning test jarayonida qanday yo‘nalishlarni tanlaganlarini tahlil qilish uchun
ajratilgan kuzatiladigan elementlardan iborat.
Dalillar modeli nazariy asoslangan taxminlar orqali ishlab chiqilgan bo‘lib, u
68 | PISA 2025 — Raqamli dunyoda o‘rganish