Page 67 - PISA 2025 - Raqamli dunyoda o‘rganish
P. 67

Vazifalarning turlariga keladigan bo‘lsak, PISA 2025 ning "Raqamli
            dunyoda o‘rganish" yo‘nalishida amaliy topshiriqlar turli formatlarda
            ishlab chiqiladi� Ya’ni:



                   Grafik  va  ma’lumotlar  tahliliga  asoslangan  topshiriqlar.  Bu turdagi
             ☑
                   topshiriqlarda  o‘quvchilar  jadval,  grafik  yoki  diagrammalar  asosida

                   muammoni tahlil qilishlari va xulosa chiqarishlari kerak.


                   Simulyatsiyaga asoslangan interaktiv topshiriqlar. O‘quvchilar raqamli
             ☑
                   simulyatsiyalar orqali turli parametrlarni o‘zgartirib, muayyan natijalarga
                   erishishlari kerak.



                   Kodlash va algoritmik muammolarni yechishga doir topshiriqlar. Bunda
             ☑
                   o‘quvchilar oddiy blokli dasturlash yoki algoritmlarni yaratish orqali
                   muammolarni hal qilishlari kerak bo‘ladi.


                   O‘z-o‘zini  baholash  va  refleksiyaga  oid  topshiriqlar.  Ba’zi  topshiriqlar
             ☑
                   o‘quvchilarning  o‘z  faoliyatini  kuzatishi  va  o‘z-o‘zini  baholashiga
                   yo‘naltirilgan bo‘ladi. Masalan, o‘quvchilarga modellashtirish jarayonida
                   qaysi xatolarni ko‘proq qilgani haqida fikr yuritish so‘raladi va ularga o‘z

                   strategiyalarini yaxshilash bo‘yicha maslahatlar beriladi.

            PISA 2025 dasturining “Raqamli dunyoda o‘rganish” yo‘nalishidagi amaliy

            topshiriqlar o‘quvchilarning zamonaviy texnologiyalar va raqamli vositalar

            bilan ishlash qobiliyatini sinovdan o‘tkazish uchun ishlab chiqilgan. Ushbu
            topshiriqlar  uch  bosqichli  yondashuv  asosida  ketma-ket  murakkablashib
            boradi,  bunda  o‘quvchilar  ma’lumotlarni  tahlil  qilish,  qaror  qabul  qilish  va

            natijalarni baholash ko‘nikmalarini shakllantirishadi.



























                                                  III Bob. Amaliy topshiriqlar tasnifi va baholash modeli  | 65
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72