Page 65 - PISA 2025 - Raqamli dunyoda o‘rganish
P. 65
Ushbu topshiriqlar interfaol simulyatsiyalar, grafiklar, ma’lumotlar jadvallari
va algoritmik yechimlarni qo‘llash orqali beriladi.
Ushbu yo‘nalish bo‘yicha keltirilgan amaliy topshiriqlarda quyidagi
jihatlar muhim rol o‘ynaydi:
Muammoli vaziyatlar orqali o‘rganish — o‘quvchilar real hayotiy
☑
ekotizimlar, iqlim o‘zgarishlari yoki iqtisodiy jarayonlarga oid
muammolarni raqamli muhitda tahlil qilishadi;
Ma’lumotlarga asoslangan qaror qabul qilish — grafik va jadvallar
☑
asosida xulosa chiqarish, o‘zgarish tendensiyalarini tushunish, natijalarni
prognoz qilish talab etiladi;
Modellashtirish va simulyatsiya — o‘quvchilar ekotizim dinamikasi yoki
☑
algoritmik jarayonlarni modellashtirib, sozlamalarni o‘zgartirish orqali
optimal natijalarga erishishlari kerak bo‘ladi;
O‘z-o‘zini boshqarish va moslashish — o‘quvchilar topshiriqlarni
☑
bajarish jarayonida xatolarni tahlil qilish, fikr-mulohazalardan
foydalanish va strategiyalarni o‘zgartirish imkoniga ega bo‘ladilar.
PISA 2025 doirasida beriladigan amaliy topshiriqlar XXI asr ko‘nikmalarini
shakllantirishga qaratilgan bo‘lib, o‘quvchilarning raqamli muhitda samarali
o‘rganish qobiliyatini o‘lchashga xizmat qiladi. Bu esa ularning kelajakdagi
texnologik va ilmiy muhitda muvaffaqiyatli faoliyat yuritishlari uchun muhim
poydevor vazifasini bajaradi.
III Bob. Amaliy topshiriqlar tasnifi va baholash modeli | 63