Page 68 - PISA 2025 - Raqamli dunyoda o‘rganish
P. 68
RAQAMLI DUNYODA O‘RGANISHNI
BAHOLASH MODELI
Raqamli texnologiyalarning kundan-kunga rivojlanishi hamda ularning ta’lim
jarayonlariga integratsiyalashuvi, bilim olishning innovatsion metodlarini
yaratilishiga sabab bo‘lmoqda. Natijada, ta’lim oluvchilar o‘z o‘quv jarayonini
mustaqil boshqarish, raqamli vositalardan foydalanish va real muammolarni
hal qilish uchun kompyuter modellashtirish kabi texnologiyalardan keng
foydalanmoqda. PISA 2025 ushbu o‘zgarishlarni hisobga olgan holda,
o‘quvchilarning raqamli muhitda o‘rganish qobiliyatlarini baholashga e’tibor
qaratmoqda. Ushbu baholash modeli talabalar qanday qilib raqamli vositalardan
foydalangan holda bilim hosil qilishlari, muammolarni hal qilishlari va o‘z
o‘rganish jarayonlarini boshqarishlari bo‘yicha ma’lumot beradi.
PISA 2025 dasturining raqamli dunyoda o‘rganish bo‘yicha
baholash modeli uchta asosiy komponent asosida qurilgan:
Hisoblashga asoslangan
muammolarni hal
qilish amaliyoti
O‘z-o‘zini boshqarish
orqali o‘rganish
jarayoni
O‘quvchilarning raqamli
o‘rganish muhitiga
moslashish darajasi
66 | PISA 2025 — Raqamli dunyoda o‘rganish