Page 19 - PISA 2025 - Raqamli dunyoda o‘rganish
P. 19
QUYIDAGI KOMPETENSIYALAR TALAB QILINADI
Shaxsiy
Kontekstlar Mahalliy / Milliy
Global
Hodisalarni ilmiy Bu jarayonga quyidagilar ta’sir qiladi
jihatdan tushuntirish
Mazmunli bilimlar
Bilimlar Jarayon bilan bog‘liq bilimlar
Epistemik bilimlar
Tabiiy-ilmiy kompetensiyalar
Ilmiy yondashuv va
tadqiqot usullarini
Ilmiy tadqiqot qadrlash
uchun loyihalarni Qaror qabul qilish va
Ekologik fanlar bo‘yicha kompetensiyalar
yaratish va baholash, harakat qilish uchun Ilmiy Ilmiy identiklikning hissiy
ilmiy ma’lumotlar va ilmiy axborotlarni identiklik jihatlari
dalillarni tanqidiy izlash, baholash
talqin qilish va qo‘llash Atrof-muhit haqida
xabardorlik, tashvishlanish
va faollik
Tabiiy-ilmiy savodxonlik doirasida zamonaviy axborot jamiyatining internet-
dagi turli manbalarga tayanishi, ularning ko‘pi ilmiy xarakterga ega ekanligi
alohida ta’kidlanadi. Bu esa o‘quvchilarning ilmiy ma’lumotlarni izlash, baholash
va qaror qabul qilishda foydalanish bo‘yicha o‘qitish zarurligini aks ettiradi.
Ilgari ushbu yo‘nalishda fan va texnologiyaga nisbatan munosabat muhim omil
sifatida ko‘rib chiqilgan bo‘lsa, endilikda bu yondashuv kengaytirilib, “Ilmiy
identifikatsiya” tushunchasini o‘z ichiga olishi nazarda tutilgan. Shuningdek,
barqaror rivojlanish ta’limi va ekologik ta’lim ham PISA 2025 dasturidagi tabiiy-
ilmiy savodxonlik doirasining asosiy yo‘nalishlaridan biri sifatida qaraladigan
bo‘ldi.
Tabiiy-ilmiy savodxonlik doirasida zamonaviy axborot jamiyatining internetdagi
turli manbalarga tayanishi, ularning ko‘pi ilmiy xarakterga ega ekanligi alohida
ta’kidlanadi. Bu esa o‘quvchilarning ilmiy ma’lumotlarni izlash, baholash va
qaror qabul qilishda foydalanish bo‘yicha o‘qitish zarurligini aks ettiradi. Ilgari
ushbu yo‘nalishda fan va texnologiyaga nisbatan munosabat muhim omil
sifatida ko‘rib chiqilgan bo‘lsa, endilikda bu yondashuv kengaytirilib, “Ilmiy
identifikatsiya” tushunchasini o‘z ichiga olishi nazarda tutilgan. Shuningdek,
barqaror rivojlanish ta’limi va ekologik ta’lim ham PISA 2025 dasturidagi tabiiy-
ilmiy savodxonlik doirasining asosiy yo‘nalishlaridan biri sifatida qaraladigan
bo‘ldi.
I Bob. PISA 2025 | 17