Page 19 - PISA 2025 - Raqamli dunyoda o‘rganish
P. 19

QUYIDAGI KOMPETENSIYALAR TALAB QILINADI

                                                                                    Shaxsiy
                                                                      Kontekstlar   Mahalliy / Milliy
                                                                                    Global

                             Hodisalarni ilmiy                       Bu jarayonga quyidagilar ta’sir qiladi
                            jihatdan tushuntirish
                                                                                    Mazmunli bilimlar
                                                                       Bilimlar     Jarayon bilan bog‘liq bilimlar
                                                                                    Epistemik bilimlar

                                           Tabiiy-ilmiy kompetensiyalar
                                                                                   Ilmiy yondashuv va
                                                                                   tadqiqot usullarini
                    Ilmiy tadqiqot                                                 qadrlash
                  uchun loyihalarni   Qaror qabul qilish va
                                                Ekologik fanlar bo‘yicha kompetensiyalar
                 yaratish va baholash,  harakat qilish uchun            Ilmiy      Ilmiy identiklikning hissiy
                 ilmiy ma’lumotlar va   ilmiy axborotlarni             identiklik  jihatlari
                  dalillarni tanqidiy   izlash, baholash
                    talqin qilish         va qo‘llash                              Atrof-muhit haqida
                                                                                   xabardorlik, tashvishlanish
                                                                                   va faollik




            Tabiiy-ilmiy savodxonlik doirasida zamonaviy axborot jamiyatining internet-
            dagi turli manbalarga tayanishi, ularning ko‘pi ilmiy xarakterga ega ekanligi

            alohida ta’kidlanadi. Bu esa o‘quvchilarning ilmiy ma’lumotlarni izlash, baholash
            va qaror qabul qilishda foydalanish bo‘yicha o‘qitish zarurligini aks ettiradi.

            Ilgari ushbu yo‘nalishda fan va texnologiyaga nisbatan munosabat muhim omil
            sifatida ko‘rib chiqilgan bo‘lsa, endilikda bu yondashuv kengaytirilib, “Ilmiy

            identifikatsiya” tushunchasini o‘z ichiga olishi nazarda tutilgan. Shuningdek,
            barqaror rivojlanish ta’limi va ekologik ta’lim ham PISA 2025 dasturidagi tabiiy-

            ilmiy savodxonlik doirasining asosiy yo‘nalishlaridan biri sifatida qaraladigan
            bo‘ldi.


            Tabiiy-ilmiy savodxonlik doirasida zamonaviy axborot jamiyatining internetdagi

            turli manbalarga tayanishi, ularning ko‘pi ilmiy xarakterga ega ekanligi alohida
            ta’kidlanadi.  Bu  esa  o‘quvchilarning  ilmiy  ma’lumotlarni  izlash,  baholash  va
            qaror qabul qilishda foydalanish bo‘yicha o‘qitish zarurligini aks ettiradi. Ilgari

            ushbu  yo‘nalishda  fan  va  texnologiyaga  nisbatan  munosabat  muhim  omil

            sifatida ko‘rib chiqilgan bo‘lsa, endilikda bu yondashuv kengaytirilib, “Ilmiy
            identifikatsiya” tushunchasini o‘z ichiga olishi nazarda tutilgan. Shuningdek,
            barqaror rivojlanish ta’limi va ekologik ta’lim ham PISA 2025 dasturidagi tabiiy-

            ilmiy savodxonlik doirasining asosiy yo‘nalishlaridan biri sifatida qaraladigan

            bo‘ldi.




                                                                                        I Bob. PISA 2025  | 17
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24