Page 21 - PISA 2025 - Raqamli dunyoda o‘rganish
P. 21

O‘qish savodxonligi — bu matnlarni tushunish, ulardan foydalanish, baholash,
            tahlil qilish va ular bilan bog‘liq holda fikr yuritish qobiliyati bo‘lib, shaxsning

            o‘z maqsadlariga erishishi, bilim va salohiyatini rivojlantirishi hamda jamiyat
            hayotida faol ishtirok etishi uchun muhimligini ta’kidlaydi.


            Ma’lumotlarning  muhim,  aniq  va  ishonchli  ekanligini  aniqlash  qobiliyati

            o‘quvchilarning  turli  manbalarni  solishtirish,  noaniqlikni tushunish,  fakt va
            fikrni  farqlash  hamda  bilim  yaratish  imkoniyatlariga  bog‘liq.  Turli  xil  yozma
            materiallar bilan ishlashda bu juda muhim ahamiyat kasb etadi.

























            Raqamli  matnlarning  ortib  borishi  va  ma’lumotlarning  haddan  tashqari
            ko‘payishi tufayli o‘qish savodxonligining tabiati o‘zgarib bormoqda. Endilikda

            o‘quvchilar raqamli vositalardan samarali foydalanish qobiliyatiga ega bo‘lishlari
            zarur, chunki ular mavjud axborotning murakkabligi va ko‘lamini boshqarish

            uchun zamonaviy texnologiyalardan foydalanishi talab etiladi.


            MATNNI QAYTA ISHLASH


             Baholash va
                                             Tushunish                      Axborotni topish
             mulohaza qilish

             Matnning sifati va              Matnning so‘zma-so‘z           Matn ichidagi axborotni
             ishonchliligini baholash;       mazmunini ifodalash;           aniqlash va olish;
             Mazmun va shakl haqida          Xulosa chiqarish va            Tegishli matn qismlarini
             fikrlash;                       ma’nolarni bog‘lash.           qidirish va tanlash.
             Qarama-qarshiliklarni
             aniqlash va bartaraf etish.


                                             VAZIFANI BOSHQARISH

                           Maqsad va rejalarni belgilash       Jarayonni kuzatish va tartibga solish




                                                                                        I Bob. PISA 2025  | 19
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26