Page 55 - PISA 2025 - Raqamli dunyoda o‘rganish
P. 55

Umuman olganda, PISA doirasidagi innovatsion baholash yo‘nalishi
            sifatida raqamli o‘rganish kontekstida muhim bo‘lgan ikki asosiy
            kompetensiya baholanadi:
            1       Murakkab  tizimlarni  modellashtirish  va  algoritmik  muammolarni




                    raqamli vositalar yordamida hal qilish qobiliyati.

                    Ushbu  jarayonda  o‘quvchilar  mustaqil  ta’lim  olish  jarayonidan
            simulyatsiya shaklida o‘tadilar va muammolarni qanday hal qilishni o‘rganadilar.
            2        O‘quvchilarning o‘z-o‘zini boshqarish (self-regulation) qobiliyati.



                     Bu  shuni  anglatadiki,  ular  qanday  qilib  o‘z  o‘rganish  jarayonini

                     kuzatish, nazorat qilish va unga moslashishni amalga oshiradi. Bunda
            metakognitiv, xulq-atvorga oid, motivatsion va hissiy jihatlar hisobga olinadi.


            PISA tadqiqotlarida bu maqsadga erishish uchun o‘quvchilarning topshiriqlarni

            bajarish     jarayonida      kuzatilgan      xulq-atvori      haqidagi     ma’lumotlardan
            foydalaniladi.  Ushbu  ma’lumotlar  simulyatsiyalangan  va  interfaol  o‘rganish
            muhitida o‘quvchilarga murakkab muammolarni taqdim etish orqali yig‘iladi.

            Shuningdek, o‘quvchilar taqdim etilgan o‘quv vazifalari, materiallari va

            yordamchi  vositalar  yordamida  yechimlarni  bosqichma-bosqich  ishlab
            chiqadilar.  Ularning  bu  jarayonda  qanday  harakat  qilishlari  va  qanchalik
            muvaffaqiyatli bo‘lishlari baholashning asosiy obyekti hisoblanadi.



































            4-rasm. Raqamli muhitda o‘rganish bo‘yicha "Toshbaqa harakati" misoli



                                                  III Bob. Amaliy topshiriqlar tasnifi va baholash modeli  | 53
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60