Page 57 - PISA 2025 - Raqamli dunyoda o‘rganish
P. 57

Raqamli  ta’lim  muhiti  ta’lim  jarayonida  innovatsion  yondashuvlarni  qo‘llab-
            quvvatlaydi  va  o‘quvchilarga  texnologik  vositalardan  samarali  foydalanish,

            mustaqil bilim olish, va real muammolarni hal qilish imkoniyatini beradi.

            PISA 2025 baholash dasturining  “Raqamli dunyoda o‘rganish”

            innovatsion yo‘nalishi doirasida:


                   Kompyuterlashtirilgan muammolarni hal qilish qobiliyati — O‘quvchilar
             ☑
                   dasturlash muhitlari, simulyatsiyalar yoki tahlil vositalaridan foydalanib
                   real muammolarni hal qilishi;


                   O‘z-o‘zini boshqarish va refleksiya qilish — O‘quvchilar mustaqil ravishda
             ☑
                   o‘rganish jarayonini boshqarishi va natijalarni baholay olishi;


                   Tahliliy  fikrlash  va  qaror  qabul  qilish  — O‘quvchilar raqamli muhitda
             ☑
                   ma’lumotlarni tahlil qilib, aniq xulosa chiqarish kabi asosiy ko‘nikmalarni
                   shakllanganligiga e’tibor qaratiladi.





























            Bundan  tashqari,  o‘quvchilarga  taqdim  etilgan  aniq  vositalar  turli
            bo‘limlar bo‘ylab farq qilsa ham, har bir bo‘limning raqamli ta’lim muhiti

            tuzilish va uslubiy jihatdan o‘xshashliklarga ega� Ular quyidagilarni o‘z
            ichiga oladi:



                   Hisoblash vositasi (yoki vositalari) va o‘quvchilarga ishlaydigan hisoblash
             ☑
                   modellarini yaratishga imkon beradigan ish maydoni (masalan, model
                   yoki algoritm);






                                                  III Bob. Amaliy topshiriqlar tasnifi va baholash modeli  | 55
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62