Page 59 - PISA 2025 - Raqamli dunyoda o‘rganish
P. 59

RAQAMLI DUNYODA O‘RGANISHGA OID


             AMALIY TOPSHIRIQLAR


            PISA  2025  tadqiqotlarining  raqamli  dunyoda  o‘rganish  jarayonida  amaliy

            topshiriqlar  muhim  o‘rin  tutadi.  Ushbu  topshiriqlar  o‘quvchilarning  raqamli

            vositalardan foydalanish qobiliyatini, muammolarni hal qilish strategiyalarini
            va o‘z-o‘zini boshqarish ko‘nikmalarini o‘lchashga xizmat qiladi.


            Amaliy topshiriqlar raqamli muhitda interfaol shaklda taqdim etilib,
            har bir topshiriq muayyan real hayotiy muammo yoki tadqiqotga
            asoslangan bo‘ladi� Topshiriqlarni shakllantirish quyidagi bosqich-

            lardan iborat:



                   Muammo qo‘yish. O‘quvchiga dastur tuzish, ma’lumotlarni tahlil qilish,
             ☑
                   simulyatsiya ishlatish yoki algoritm yaratish vazifasi beriladi;


                   Topshiriq  bo‘limlari.  O‘quvchilar  masalani  bosqichma-bosqich  hal
             ☑
                   qilishadi va natijalarni tekshirib borish imkoniga ega bo‘ladi;


                   Fikr-mulohaza  tizimi.  O‘quvchilar  to‘g‘ri  yoki  noto‘g‘ri  javob  bo‘yicha
             ☑
                   avtomatik  fikr-mulohaza  olishadi,  bu  esa  ularning  bilimlarini
                   mustahkamlashga yordam beradi;



                   Natijalarni baholash. Har bir yechim murakkablik darajasi, samaradorlik
             ☑
                   va to‘g‘riligi bo‘yicha baholanadi.

            Shuningdek, raqamli dunyoda o‘rganishga oid amaliy topshiriqlar

            bir nechta turlarda taqdim etiladi� Yani:


                   Hisoblashga asoslangan muammolarni hal qilish. O‘quvchilarga raqamli
             ☑
                   qurilmalar  yordamida  algoritmik  muammolarni  hal  qilish  vazifasi
                   beriladi;


                   Simulyatsiya  va  modellashtirish.  O‘quvchilar  turli  jarayonlarni
             ☑
                   simulyatsiya  qilish  va  ularning  natijalarini  baholash  topshirig‘ini
                   bajarishadi;



                   Ma’lumotlarni  tahlil  qilish  va  vizuallashtirish. O‘quvchilar berilgan
             ☑
                   ma’lumotlar  to‘plamini  tahlil  qilish,  diagramma  va  grafiklar  yaratish



                                                  III Bob. Amaliy topshiriqlar tasnifi va baholash modeli  | 57
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64