Page 58 - PISA 2025 - Raqamli dunyoda o‘rganish
P. 58

O‘quvchilarning  mustaqil  o‘rganish  jarayonida  ishtirok  etishini  ta’min-
                ☑
                     lovchi  imkoniyatlar  (masalan,  fikr-mulohaza  mexanizmlari,  shunga
                     o‘xshash muammolar bo‘yicha izohlangan misollar, izohlangan yechimlar);

               Yaxshi aniqlangan “hodisalar” (ya’ni, voqea ma’lumotlari modellari) yozuvlari

               o‘quvchilarning raqamli muhitdagi o‘zaro ta’siri natijasida hosil bo‘ladi. Bular

               topshiriqqa sarflangan umumiy vaqt, o‘tkazilgan testlarning soni va ularning
               xususiyatlari,  resurslardan  foydalanish,  hisoblash  obyektlariga kiritilgan
               o‘zgartirishlar yoki qo‘shimchalar va boshqalarni o‘z ichiga oladi.















































               5-rasm. Issiq havoda yugurishga doir masala


               Ushbu  hodisalar  ma’lumotlari  topshiriq  va  bo‘lim  dizaynining  bir  qismi

               sifatida aniqlanadi va dalillarga asoslangan qoidalarga muvofiq barcha tegishli
               ma’lumotlarni yig‘ish uchun ishlatiladi.












          56 | PISA 2025 — Raqamli dunyoda o‘rganish
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63