Page 58 - PISA 2025 - Raqamli dunyoda o‘rganish
P. 58
O‘quvchilarning mustaqil o‘rganish jarayonida ishtirok etishini ta’min-
☑
lovchi imkoniyatlar (masalan, fikr-mulohaza mexanizmlari, shunga
o‘xshash muammolar bo‘yicha izohlangan misollar, izohlangan yechimlar);
Yaxshi aniqlangan “hodisalar” (ya’ni, voqea ma’lumotlari modellari) yozuvlari
o‘quvchilarning raqamli muhitdagi o‘zaro ta’siri natijasida hosil bo‘ladi. Bular
topshiriqqa sarflangan umumiy vaqt, o‘tkazilgan testlarning soni va ularning
xususiyatlari, resurslardan foydalanish, hisoblash obyektlariga kiritilgan
o‘zgartirishlar yoki qo‘shimchalar va boshqalarni o‘z ichiga oladi.
5-rasm. Issiq havoda yugurishga doir masala
Ushbu hodisalar ma’lumotlari topshiriq va bo‘lim dizaynining bir qismi
sifatida aniqlanadi va dalillarga asoslangan qoidalarga muvofiq barcha tegishli
ma’lumotlarni yig‘ish uchun ishlatiladi.
56 | PISA 2025 — Raqamli dunyoda o‘rganish