Page 43 - PISA 2025 - Raqamli dunyoda o‘rganish
P. 43
va bilimlarga ehtiyoj sezadi. Faqatgina kompyuter yoki internetga kirish
imkoniyatining mavjudligi raqamli savodxonlikni shakllantirmaydi, buning
uchun pedagogik yondashuvlar va maxsus o‘quv dasturlarini joriy etish talab
etiladi.
Muammolarni hal qilishda raqamli vositalardan foydalanish
Muammoni tushunish Zarur ma’lumotlarni
va aniqlash izlash
O‘quvchi oldida turgan masalani Internet qidiruvi, ma’lumotlar
to‘liq tushunishi, mavjud bazalari, elektron kutubxonalar va
muammo doirasini aniqlashi, turli dasturiy ilovalar orqali
muammoni yechish uchun muammo yechimini topish uchun
qanday ma’lumotlar kerakligini asosiy axborot manbalarini
belgilashi lozim. aniqlash.
Ma’lumotlarni saralash Yechim strategiyasini
va tahlil qilish ishlab chiqish
To‘plangan axborotni filtrlay Muammoni hal qilish uchun qaysi
olish, ularning ishonchliligini texnologik vositalar qo‘llanishi
tekshirish, real muammoga mumkinligini aniqlash (elektron
mosligini baholash. jadvallar, dasturiy ilovalar, va h.k.).
Amaliy yechimni Natijani baholash va
tatbiq etish xulosa chiqarish
Tanlangan vositalar yordamida Yechim qanchalik samarali
muammoni hal qilish, bo‘lganligini tahlil qilish, agar
ma’lumotlarni qayta ishlash, zarur bo‘lsa, strategiyani qayta
algoritmik tahlil qilish. ko‘rib chiqish.
Raqamli savodxonlik va muammolarni yechish qobiliyatlari jamiyatda mavjud
ijtimoiy-iqtisodiy tafovutlar bilan bevosita bog‘liq. Yuqorida ko‘rib o‘tganimiz
II Bob. PISA 2025 - Raqamli dunyoda o‘rganish | 41