Page 44 - PISA 2025 - Raqamli dunyoda o‘rganish
P. 44

ICILS tadqiqotida, yuqori daromadli oilalar farzandlari ushbu testlarda yuqori

               natijalarga erishgan, chunki ular murakkab dasturlar va ta’limiy platformalardan
               foydalanish imkoniyatiga ega bo‘lishgan. Kam imkoniyatli oilalar farzandlari

               esa  asosan  smartfon  orqali  internetdan  foydalangan,  bu  esa  ularning
               texnologiyadan foydalanish tajribasini chegaralagan. Shu sababli, maktab ta’limi

               barcha o‘quvchilarga teng imkoniyat yaratish va raqamli tafovutni kamaytirish
               bo‘yicha muhim rol o‘ynaydi.


               PISA  2025  doirasida  “Raqamli  dunyoda  o‘rganish”  innovatsion  yo‘nalish

               sifatida  kiritilib,  o‘quvchilarning  mustaqil  bilim  olish  va  muammolarni

               hal  qilish  kompetensiyalarini  baholashga  qaratiladi.  Ilgari ham PISA turli
               yondashuvlar  orqali  o‘quvchilarning  raqamli  muhitda  o‘qish  va  fikrlash
               qobiliyatlarini o‘lchashga harakat qilgan.


               Masalan, 2012-yilda “Ijodiy muammolarni hal qilish” bo‘yicha test o‘tkazilgan

               bo‘lib, unda o‘quvchilar noan’anaviy topshiriqlarni kompyuterda bajarish orqali
               baholangan. 2015-yilda esa “Hamkorlikda muammolarni hal qilish” yo‘nalishi

               baholanib, o‘quvchilar virtual hamkorlar bilan birgalikda muammolarni onlayn
               rejimda hal qilishlari lozim bo‘lgan.


























               Bu baholashlar shuni anglatadiki, bugungi kunda raqamli muhitda samarali
               faoliyat  yuritish  qobiliyati,  zamonaviy  savodxonlikning  ajralmas  qismiga

               aylangan.  Endilikda  nafaqat  oddiy  matnlarni  o‘qish  va  tushunish,  balki  veb-
               sahifalar,  interaktiv  grafikalar,  multimedia  kontentlarini  anglash,  ulardagi

               ma’lumotlarni  tahlil  qilish  va  to‘g‘ri  talqin  qilish  ham  muhim  ahamiyat  kasb
               etmoqda.






          42 | PISA 2025 — Raqamli dunyoda o‘rganish
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49