Page 46 - PISA 2025 - Raqamli dunyoda o‘rganish
P. 46

Ta’lim oluvchi o‘z oldiga aniq maqsadlarni qo‘yadi
                                              va ularga erishish uchun kerakli qadamlarni

                                              aniqlaydi.  Masalan,  ma’lum  bir  vaqt  davomida
                                              yangi til o‘rganish uchun qancha va qanday
                     Rejalashtirish
                     bosqichi                 mashqlar bajarilishi kerakligini belgilab oladi.











                                              Ta’lim  oluvchi  rejaning  bajarilishini  muntazam

                                              kuzatadi, kerak bo‘lsa, rejani qayta ko‘rib chiqadi.

                                              Bunda  reja  bo‘yicha  belgilangan  vazifalar
                                              qanchalik amalga oshirilayotgani va qanday
                      Monitoring
                      bosqichi                natijalar berayotganiga e’tibor qaratiladi.











                                              Ta’lim  oluvchi  o‘z  natijalarini  baholaydi,  qaysi

                                              usullar samarali bo‘lgani va qanday xatolarga
                       O‘z-o‘zini             yo‘l qo‘yilgani haqida xulosalar chiqaradi. Bu esa
                       baholash yoki          kelgusida yanada samarali ta’lim strategiyalarini
                       refleksiya             ishlab chiqishga yordam beradi.
                       bosqichi






               Raqamli muhitda refleksiya va baholash jarayonlarini amalga oshirish uchun

               ko‘plab vositalar mavjud. Interaktiv testlar, avtobaholovchi tizimlar yoki real
               vaqtda natijalarni tahlil qiluvchi platformalar ta’lim oluvchilarga o‘z bilimlarini
               darhol tekshirish imkonini beradi.


               Shuningdek,  PISA  2025  doirasida  o‘quvchilarning  faqat  bilim  darajasi  emas,

               balki motivatsion va hissiy holatlari ham tahlil qilinadi. Tadqiqot davomida



          44 | PISA 2025 — Raqamli dunyoda o‘rganish
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51