Page 46 - PISA 2025 - Raqamli dunyoda o‘rganish
P. 46
Ta’lim oluvchi o‘z oldiga aniq maqsadlarni qo‘yadi
va ularga erishish uchun kerakli qadamlarni
aniqlaydi. Masalan, ma’lum bir vaqt davomida
yangi til o‘rganish uchun qancha va qanday
Rejalashtirish
bosqichi mashqlar bajarilishi kerakligini belgilab oladi.
Ta’lim oluvchi rejaning bajarilishini muntazam
kuzatadi, kerak bo‘lsa, rejani qayta ko‘rib chiqadi.
Bunda reja bo‘yicha belgilangan vazifalar
qanchalik amalga oshirilayotgani va qanday
Monitoring
bosqichi natijalar berayotganiga e’tibor qaratiladi.
Ta’lim oluvchi o‘z natijalarini baholaydi, qaysi
usullar samarali bo‘lgani va qanday xatolarga
O‘z-o‘zini yo‘l qo‘yilgani haqida xulosalar chiqaradi. Bu esa
baholash yoki kelgusida yanada samarali ta’lim strategiyalarini
refleksiya ishlab chiqishga yordam beradi.
bosqichi
Raqamli muhitda refleksiya va baholash jarayonlarini amalga oshirish uchun
ko‘plab vositalar mavjud. Interaktiv testlar, avtobaholovchi tizimlar yoki real
vaqtda natijalarni tahlil qiluvchi platformalar ta’lim oluvchilarga o‘z bilimlarini
darhol tekshirish imkonini beradi.
Shuningdek, PISA 2025 doirasida o‘quvchilarning faqat bilim darajasi emas,
balki motivatsion va hissiy holatlari ham tahlil qilinadi. Tadqiqot davomida
44 | PISA 2025 — Raqamli dunyoda o‘rganish